ر دومین روز از رزمایش محرم انجام شد؛بهره برداری عملیاتی از رادار ایرانی فکور در ادامه رزمایش مشترک «
پیغام مدیر :
با سلام خدمت شما بازديدكننده گرامي ، خوش آمدید به سایت من . لطفا براي هرچه بهتر شدن مطالب اين وب سایت ، ما را از نظرات و پيشنهادات خود آگاه سازيد و به ما را در بهتر شدن كيفيت مطالب ياري کنید.
بازدید : 106
نویسنده : علی

 

در ادامه رزمایش مشترک «محرم» ارتش جمهوری اسلامی ایران در منطقه غرب و شمال غرب کشور،صبح امروز عملیات کشف و شناسایی اهداف پرنده توسط سامانه های راداری پیشرفته   و بومی و استفاده از سامانه تاکتیکی فرماندهی و کنترل «فکور» با موفقیت انجام شد.

به گزارش قرارگاه رسانه ای رزمایش مشترک محرم آجا، در این مرحله از رزمایش انجام عملیات رهگیری هواپیماهای دشمن فرضی با استفاده از رادارهای پیشرفته و بومی قرارگاه پدافند هوایی و هواپیماهای طرح پدافندی تحت نظر شبکه یکپارچه قرارگاه پدافند هوایی؛ نیز انجام شد.

شایان ذکر است سامانه فرماندهی و کنترل هوشمند و تاکتیکی فکور قابلیت جمع‌آوری اطلاعات از کلیه منابع اطلاعاتی مرتبط با دفاع هوایی، رادارهای پسیو و اکتیو اعم از رادارهای نظامی و کشوری، عناصر دیده‌بانی، شنود سیگنالی، سامانه‌های موشکی و مراکز کنترل و فرماندهی همجوار را برخوردار بوده و ضمن ارائه یک تصویر یکپارچه از منطقه تحت مسئولیت درخصوص هدایت و کنترل سامانه‌های دفاع هوایی زمین ‌پایه و هواپایه به صورت کاملا مستقل عمل می‌کند.

همچنین قابلیت تحرک و جابجایی  بالا و استقرار در مناطق صعب‌العبور، دفاع در برابر جنگ الکترونیک و استفاده از شبکه‌های ماکروویوی اختصاصی، فیبر نوری و مخابرات کشوری و اطمینان بخشی از اصابت و انهدام اهداف از دیگر قابلیت‌های این سامانه هوشمند است. درحقیقت این سامانه بر اساس راهبرد قرارگاه خاتم‌الانبیا (ص) درخصوص دفاع هوایی کشور و بهره‌برداری در زمان تهدید و بحران به صورت تاکتیکی طراحی و ساخته شده و با ورود آن به قرارگاه پدافند هوایی، عملاً باگذر از مرحله مکانیزاسیون، هوشمندسازی شبکه فرماندهی وکنترل قرارگاه پدافند هوایی تحقق یافته است.




:: برچسب‌ها: رزمایش ، دماوند ,



مطالب مرتبط با این پست
.



می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: